صفحه نخست    بلاگ    ۱۳۹۸/۳/۲۸

آزمون آیلتس

 بلاگ    ۱۳۹۸/۳/۲۸  چاپ
آزمون آیلتس

آیلتس، سیستم آزمون بین المللی زبان انگلیسی است که برای ارزیابی توانایی زبان متقاضیانی که قصد تحصیل یا کار در کشورهای خارجی را دارند طراحی شده است. از زبان انگلیسی به عنوان زبان ارتباطی بین المللی در کل جهان استفاده می‌شود، بنابراین اگر متقاضیان قصد تحصیل، کار و یا مهاجرت به کشورهای خارجی را دارند باید نمره ۷ آزمون بین المللی آیلتس را دریافت کنند. نمره مورد نیاز برای قبولی نسبت به کشور مقصد و دلیل مهاجرت متفاوت است.

آیلتس توسط دانشگاه‌ها و کارفرمایان در بسیاری از کشورها از جمله استرالیا، کانادا، ایرلند، نیوزیلند، انگلستان و ایالات متحده آمریکا به رسمیت شناخته شده است. همچنین این آزمون توسط سازمان‌های حرفه‌ای، مقامات مهاجرت و سایر سازمان‌های دولتی نیز به رسمیت شناخته شده می‌شود. سالانه بیش از 2 میلیون نفر در آزمونٰ‌های آیلتس شرکت می‌کنند.

شرایط آزمون آیلتس چگونه است؟

آزمون آیلتس از دو بخش آکادمیک و عمومی تشکیل می‌شود که متقاضیان باید نسبت به شرایط خود یکی از این دو را انتخاب نمایند. بخش آکادمیک آزمون آیلتس مناسب کسانی است که قصد ادامه تحصیل در کشورهای خارجی را دارند. این آزمون از ۴ بخش شنیداری، صحبت کردن،‌ توانایی در نوشتن و خوانایی تشکیل می‌شود. هر کدام از این چهار بخش نیز به قسمت‌های جدا تبدیل می‌شوند به عنوان مثال در قسمت شنیداری این آزمون شخص آزمون دهنده ۳۰ دقیقه وقت برای ۴ بخش جدا و ۴۰ سوال را دارد. در قسمت صحبت کردن شخص ناظر به مدت ۱۵ دقیقه با شخص متقاضی به صورت انگلیسی صحبت می‌کند. قسمت‌های خواندن و نوشتن نیز که هرکدام ۶۰ دقیقه فرصت دارند باید به ۴۰ سوال جواب داده و در مورد دو موضوع به صورت انگلیسی بنویسند.

نمرات آیلتس

نمرات آیلتس بین ۱ تا ۹ است، نمره‌ای مانند ۶ و نیم هم ممکن است به اشخاص آزمون دهنده اختصاص یابد که تاثیر زیادی در نتیجه خواهد داشت. بیشتر دانشگاه‌ها نمرات ۶ تا ۷ را برای قبولی دانشجویان مدنظر دارند. حدداقل نمره‌ای که می‌توان به شخص‌های متقاضی اختصاص داد ۴ است که کم‌تر دانشگاهی با این نمره‌ آیلتس اجازه ورودی می‌دهد.

چه‌ طور می‌توان در آزمون‌ آیلتس ثبت نام کرد؟

متقاضیان می‌توانند با اعتماد به مجموعه پانی پی با سال‌ها تجربه در این حوزه ثبت نام آزمون آیلتس خود را متخصصان حاذق مجموعه واگذار نمایند. در قسمت خدمات سایت پانی پی شاهد ثبت نام آزمون بین المللی آیلتس خواهید بود.

آزمون های آیلتس هرماه در حال برگزاری هستند، اگر تمایل به شرکت در این آزمون‌های بین المللی هستید می‌توانید به سایت پانی پی مراجعه کرده و در خواست خود را ارائه نمایید تا همکارن ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن ثبت نام شما را به انجام برسانند.