پرداخت هزینه اجاره خوابگاه دانشجویی در خارج کشور

اجاره خوابگاه دانشجویی به طور قطع برای دانشجویانی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند، یکی از موضوعات مهم می باشد. در واقع اجاره خوابگاه دانشجویی در خارج از کشور یکی از مسائل مهم و چالش‌برانگیز برای دانشجویان است که می‌خواهند در کشور دیگری تحصیل کنند. برای این کار، لازم است که با شرایط و فرهنگ هر کشور آشنا باشید و تحقیقات لازم را انجام دهید. برای پیدا کردن و پرداخت هزینه خوابگاه دانشجویی، شما می‌توانید از سایت‌های مختلفی استفاده کنید که خدمات مربوط به این موضوع را ارائه می‌دهند. پرداخت هزینه اجاره خوابگاه دانشجویی با استفاده از روش‌ های پرداخت بین‌ المللی مانند دبیت کارت، مسترکارت، پی پال و... امکان پذیر است اما به دلیل وجود تحریم ها دانشجویان با مشکل مواجه هستند مجموعه پانی پی با دسترسی سریع به کارت و درگاه های معتبر بین المللی به شما در پرداخت این هزینه کمک می کند.

انواع خوابگاه دانشجویی خارج از کشور

خوابگاه On-campus یا در محوطه دانشگاه، نوعی از خوابگاه دانشجویی است که در داخل یا در نزدیکی محل دانشگاه قرار دارد و توسط دانشگاه یا سازمان‌های وابسته به آن اداره می‌شود. این نوع خوابگاه‌ها معمولا دارای امکانات و خدمات مناسب برای زندگی و تحصیل دانشجویان هستند و به دانشجویان بین‌المللی یا غیربومی اجاره داده می‌شوند. دسترسی آسان به فضای دانشگاه و کتابخانه، نیاز کمتر به حمل و نقل، امکان برقرار کردن روابط اجتماعی و امنیت بیشتر برای تردد در تمام ساعات شبانه روز از مزایای این خوابگاه می باشد. 

خوابگاه Off-campus یا خارج از محوطه دانشگاه، نوعی از خوابگاه دانشجویی است که در فاصله‌ای از دانشگاه قرار دارد و توسط سازمان‌های خصوصی یا افراد اداره می‌شود. این نوع خوابگاه‌ها معمولاً دارای متراژ بالاتری نسبت به خوابگاه On-campus برخوردارند ولی هزینه‌ی بیشتری نیز دارند. برخی از دانشجویان ترجیح می‌دهند با همکاران یا دوستان خود این خوابگاه‌ها را اجاره کنند تا هزینه را تقسیم کنند. برخی از مزایای زندگی در خوابگاه فضای بزرگتر و راحت‌تر، حریم شخصی بالاتر، امکان انتخاب محل زندگی براساس علاقه و نیاز و امکان آشپزی و تغذیه سالم‌تر می باشد. 

Home stay یا زندگی با خانواده، یکی از روش‌های اسکان دانشجویان بین‌المللی است که در آن دانشجو با یک خانواده محلی در کشور مقصد زندگی می‌کند. این روش از نظر هزینه معمولا ارزان‌تر از خوابگاه‌ها است و به دانشجو کمک می‌کند تا بهتر و سریع‌تر با فرهنگ، زبان و آداب آن کشور آشنا شود. برخی از خانواده‌های Home stay همچنین صبحانه و شام را نیز برای دانشجو فراهم می‌کنند.

Hostel یا هاستل، نوعی از اقامتگاه ارزان قیمت است که معمولا به مسافران جوان، بک‌پکرها و دانشجویان پیشنهاد می‌شود. در هاستل، مسافران یک تخت در یک اتاق اشتراکی با سایر مسافران را رزرو می‌کنند و به امکانات عمومی مثل حمام، آشپزخانه، لابی و بار دسترسی دارند. هاستل‌ها فضای اجتماعی و شادابی را برای برقراری ارتباط با سایر مسافران فراهم می‌کنند و قیمت آن‌ها نسبت به هتل‌ها کمتر است.

روش های پیدا کردن خوابگاه دانشجویی

برای پیدا کردن خوابگاه دانشجویی در خارج از کشور، روش‌های مختلفی وجود دارد که بستگی به کشور، شهر، دانشگاه و بودجه شما دارد. برخی از روش‌های متداول عبارتند از مراجعه به سایت‌های مخصوص جستجو و مقایسه خوابگاه‌های دانشجویی مثل Student.com، Uniplaces، Housing و Airbnb یا Nestpick ... که به شما امکان می‌دهند خوابگاه مناسب را بر اساس معیارهای مختلف پیدا کنید و آنلاین رزرو کنید.

 

نحوه پرداخت هزینه اجاره خوابگاه دانشجویی 

پرداخت هزینه خوابگاه دانشجویی بستگی به نوع خوابگاه، دانشگاه و کشور مقصد شما دارد که برای پرداخت آن باید به کارت‌های اعتباری یا درگاه های بین‌ المللی مثل ویزا، مسترکارد، پی‌پال و ... دسترسی داشته باشید که به شما امکان پرداخت آنلاین یا حضوری را می‌دهند. از آنجا که پزداخت این هزینه باید قبل از سفر پرداخت شود به همین دلیل مجموعه پانی پی در پرداخت هزینه اجاره خوابگاه دانشجویی همراه شماست تا با اطمینان خاطر و کوتاه ترین زمان پرداخت خود را نهایی کنید.

نکات مهم 

• سعی کنید با مسئول اقامت در دانشگاه مقصد ارتباط داشته باشید تا بتوانید از خدمات و راهنمایی‌های او برای پیدا کردن خوابگاه مناسب استفاده کنید.

• توجه به هزینه‌ های مختلف مربوط به خوابگاه، مثل شهریه، قبض‌های آب، برق، گاز، اینترنت و ... و روش‌ های پرداخت آنها

• توجه به موقعیت جغرافیایی و فاصله خوابگاه تا دانشگاه، مرکز شهر، ایستگاه‌های حمل و نقل عمومی و غیره و هزینه‌های رفت و آمد.

• توجه به نوع و اندازه خوابگاه، مثل تعداد اتاق‌ها، تعداد هم‌اتاقی‌ها، حمام اختصاصی یا مشترک، آشپزخانه، فضای مطالعه و ... .

• توجه به امکانات و خدمات خوابگاه، مثل اینترنت، تلفن، تلویزیون، لباسشویی، نظافت، نگهبانی و غیره.

• توجه به قوانین و شرایط قرارداد اجاره خوابگاه، مثل مدت زمان قرارداد، اجاره بها، سپرده‌ گذاری، جرائم و جزای‌نامه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌, حق برگشت خانه, حق بازدید و ...

• تحقیق در مورد نظرات و تجربیات دانشجویان دیگر درباره خوابگاه های مختلف و استفاده از منابع معتبر و قابل اعتماد.



برای پرداخت هزینه اجاره خوابگاه دانشجویی با دفتر مجموعه پانی پی تماس گرفته و پرداختی امن و راحت را تجربه کنید.