پرداخت هزینه آزمون GMAT

آزمون جی مت GMAT مخفف (Graduate Management Admission Test) یکی از آزمون های جامع زبان انگلیسی برای متقاضیان تحصیل در مقطع ارشد و دکترا در رشته های مدیریت بازرگانی و MBA، اقتصاد، رشته های مالی و حسابداری می باشد. این آزمون مورد قبول بسیاری از دانشگاه های آمریکا و کانادا بوده و یکی از شروط بررسی مدارک برای پذیرش و بورسیه در دانشگاه های سراسر دنیا محسوب می شود. 

از آنجا که این آزمون در کشور ما ایران برگزار نمی شود برای شرکت در آزمون بر طبق سایت GMAT می توانید به کشورهای همسایه ایران از جمله امارات، قطر، آذربایجان، ارمنستان، گرجستان و ترکیه سفر کنید اما قبل از آن باید هزینه آن را به صورت آنلاین بپردازید. به دلیل وجود تحریم ها و عدم دسترسی به کارت های ارزی و درگاه های بین المللی در کشور، مجموعه پانی پی در سریع ترین زمان با کمترین نرخ کارمزد هزینه این آزمون را برای شما مشتریان عزیز پرداخت می کند.

 

بخش های آزمون GMAT

آزمون GMAT شامل 4 بخش سنجش نگارش تحلیلی یا Analytical Writing Assessment، استدلال یکپارچهIntegrated reasoning، مهارت محاسباتی Quantitative و مهارت کلامی Verbal برای ارزیابی و سنجش مهارت های شما می باشد.

قسمت نگارش تحلیلی یا Analytical Writing Assessment که 30 دقیقه زمان می برد شامل استدلال یک متن با موضوعات اقتصادی، تجاری، پزشکی و ... می باشد که باید دانش لازم و تخصصی در این زمینه داشته باشید زیرا آوردن استدلال درست در این بخش از اهمیت بالایی برخوردار است.

بخش استدلال یکپارچهIntegrated Reasoning  شامل 12 سوال در 4 نوع مختلف می باشد که برای پاسخگویی به آن 30 زمان دارید. در این بخش فرم هایی به متقاضی داده می شود که باید آن ها را خوانده و پس از تحلیل و ترکیب به سوالات پاسخ دهد. در واقع توانایی متقاضیان در خواندن و دریافت اطلاعات از منابع مختلف بررسی شده و بر اساس تحلیل این اطلاعات، تصمیم گیری می شود.

مهارت محاسباتی یا Quantitative با نام اختصاری کوانت Q شامل 2 بخش حل مسئله (Problem Solving) و کفایت داده ها (Data Sufficiency) می باشد که پاسخ به قسمت اول با انجام محاسبات به دست می آید و در قسمت دوم که تقریبا جدید بوده و ممکن است شرکت کنندگان با آن آشنایی نداشته باشند یک سوال یا صورت مسئله کوتاه با اطلاعات جدید و به صورت 2 فرض داده می شود و متقاضی می بایست تشخیص دهد که این 2 فرض برای پاسخگویی به سوال کافی است یا خیر. برای پاسخگویی به این بخش با 31 سوال ریاضی، 62 دقیقه زمان خواهید داشت.

مهارت کلامی یا Verbal شامل یک متن انگلیسی برای سنجش توانایی خواندن و درک مطلب متقاضی یا دانشجو می باشد در 65 دقیقه باید به 36 سوال پاسخ دهد.

 

 نکات مهم

• این آزمون به صورت هوشمند برگزار شده و برای رفتن به سوال جدید باید حتما سوال قبلی را جواب داده باشید.
• مدت زمان برگزاری این آزمون 4 ساعت بوده و  نمره قبولی در آن به دانشگاه مورد تقاضای دانشجو بستگی دارد. اما بین 200 تا 800 متغیر می باشد. نمره 700 یا بالاتر عالی محسوب می شود.
• مدت اعتبار این آزمون 5 سال است و برای گزارش به دانشگاه حداکثر 10 سال در دسترس می باشد.
• نمره آزمون GMAT از یک نمره تفکیکی برای سه بخش مجزا و یک نمره نهایی ترکیبی از دو بخش غیرنگارشی است.

 

هزینه آزمون GMAT 

 هزینه ی آزمون جی مت GMAT برای هر فرد معادل 250 دلار آمریکا است که این هزینه شامل ارسال نمره آزمون شما به 5 دانشگاه و مرکز از قبل مشخص شده می باشد. در صورتی که بخواهید نمره یا Report خود را برای دانشگاه های دیگری غیر از مکان های مشخص شده بفرستید، باید به ازای هر ریپورت 35 دلار بپردازید.

همچنین در صورت تغییر تاریخ امتحان 100 دلار به این هزینه اضافه خواهد شد. همچنین  در صورت کنسل کردن آزمون توسط متقاضی تنها 80 دلار به وی برگشت داده خواهد شد اما کنسلی یک هفته قبل از امتحان، Non-Refundable یعنی غیر قابل استرداد یا بدون برگشت خواهد بود.

 

ثبت نام و پرداخت آزمون GMAT

 برای پرداخت آزمون GMAT باید ابتدا در سایت MBA یک حساب کاربری ایجاد کنید. برای این بخش باید اطلاعات شخصی و کاربری خود شامل تاریخ تولد، ملیت، جنسیت، اطلاعات تحصیلی و کاری و علت ثبت نام را به صورت دقیق و درست وارد کنید. پس از انتخاب کشور و زمان آزمون و تایید خلاصه اطلاعات شخصی و آزمون وارد مرحله پرداخت خواهید شد.  پرداخت هزینه به صورت آنلاین بوده و حتما باید به کارت های اعتباری ارزی دسترسی داشته باشید. 

 

به دلیل وجود تحریم ها در کشور و عدم دسترسی به کارت های مالی ارزی، مجموعه پانی پی با دستیابی به درگاه های بین المللی این امکان را برای شما در کوتاه ترین زمان میسر می سازد.