صفحه نخست    بلاگ    ۱۳۹۸/۳/۲۶

حواله ارزی سوئیفت

 بلاگ    ۱۳۹۸/۳/۲۶  چاپ
حواله ارزی سوئیفت

امروزه ارسال پول به سراسر دنیا به یکی از آسان‌ترین کارها مبدل شده است، مشتریان دغدغه ارسال پول به تمامی نقاط جهان را نخواهند داشت، اما چنین چیزی چه طور ممکن است؟‌ با پانی پی همراه باشید تا اطلاعات جامعی از ارسال حواله توسط سوئفت را به دست آورید.

سوئیفت انجمن ارتباطات مالی و بانکی بین المللی در سراسر جهان است که به صورت اختصار (SWIFT) نوشته می‌شود. سازمان سوئیفت شبکه گسترده‌ای از بانک‌ها و موسسات مالی دیگر بوده که با سرعت و امنیت بالا و قابل توجهی وجه را به مقصد موردنظر انتقال می‌دهد.

روزانه نزدیک به ۱۰ هزار موسسه عضو سازمان سوئیفت نزدیک به ۲۴ میلیون تراکنش را در سراسر جهان به انجام می‌رسانند.

نحوه عملکرد سوئیفت

هر موسه عضو سازمان سوئیفت دارای کد مخصوص خود هستند که ۸ یا ۱۱ کارکتر دارد.

چهار کد اصلی آن از موسسه عضو سوئیفت گرفته می‌شود. دو کد بعدی کد کشور مقصد است. درنهایت ۳ کد نهایی اختصاری بوده و موسسات از شاخه‌های خاصی برایط انتخاب این سه کد استفاده می‌کنند.

قبل از ارسال حواله به وسیله سوئیفت، انتقال بین المللی پول توسط تلکس انجام می‌شد که به دلیل امنیت و سرعت پایین این شیوه  از حوالجات منسوخ شد.


چرا حواله سوئیفت نسبت به دیگر شیوه‌ های ارسال پول برتری دارد؟

در ۳ سال اخیر ۲۳۰ بانک از ۵ کشور دنیا برای انتقال بین‌المللی پول از سوئیفت استفاده کردند که همین امر موجب شد، شیوه‌های قدیمی دیگر طرفدار چندانی نداشته و حواله ارزی سوئیفت نسبت به دیگر حوالجات برتری پیدا کند.

در ابتدا، بنیانگذاران سوئیفت شبکه را برای تسهیل ارتباط در مورد معاملات خزانه و معاملات وابسته طراحی کردند. استحکام طراحی قالب پیام‌های تراکنش، مقیاس پذیری قابل توجهی را به وجود آورد که از طریق آن سازمان سوئیفت به تدریج گسترش یافت تا خدمات را به موارد زیر ارائه دهد:

بانک‌ها

موسسات کارگزاری و خانه‌های بازرگانی

نمایندگی‌های اوراق بهادار

شرکت‌های مدیریت دارایی

پاکسازی خانه‌ها

سپرده‌ها

مبادلات

خانه‌های تجاری شرکت‌ها

شرکت‌کنندگان و ارائه دهندگان خدمات خزانه داری بازار

مبادلات ارزی خارجی و کارگزاران پولی

خدماتی که توسط سوئیفت اراده می‌‌شوند

خدمات ارائه شده توسط سوئیفت

سیستم سوئیفت خدمات بسیار زیادی برای کمک به به کسب و کارها و افراد ارائه می‌دهد که معاملات بی‌نظیر و دقیق کسب و کار را انجام دهند. برخی از خدمات ارائه شده توسط سوئیفت عبارتند از:

اپلیکیشن موبایل

اپلیکیشن سوئیفت امکان دسترسی به انواع برنامه‌های کاربردی که شامل تطبیق دستورالعمل‌های زمان واقعی برای معاملات خزانه و فارکس، زیرساخت بازار بانکی برای پردازش، دستورالعمل‌های پرداخت بین بانکی و زیرساخت راهنمای جامع بازار برای پردازش دستورالعمل‌های پاکسازی و پرداخت، اوراق بهادار، فارکس و معاملات مشتقات هستند را فراهم می‌کند.


هوش تجاری

سوئیفت اخیرا داشبوردها و گزارش‌دهی خدمات را ارائه داده است که مشتریان را قادر می‌سازد تا دیدگاه پویا و واقعی در مورد نظارت بر پیام‌ها، فعالیت‌ها، روند تجاری و گزارش‌های مربوط به آن را بدست آورند. این گزارش‌ها بر اساس فیلتر منطقه و کشور، انواع پیام‌ها و پارامترهای مربوطه را فعال می‌سازد.

خدمات مطابقت

سوئیفت با ارائه خدماتی برای اطمینان از جرایم مالی، گزارشات و خدماتی نظیر «خدمات شناخت مشتریان» ( (KYC، تحریم‌ها و مبارزه با پولشویی (AML) را ارائه می‌دهد.

پیام رسانی؛ اتصال و راه حل های نرم افزاری

هسته تجارت سوئیفت در یک شبکه امن و قابل اعتماد است. این راه‌حل نرم‌افزاری به مشتریان اجازه می‌دهد در فضای کاملا امن انتقال پول را انجام دهند.

سازمان سويیفت چگونه درآمد زایی می‌ کند؟

سوئیفت جامعه تعاونی است که متعلق به اعضای آن است. همه‌ی اعضای سوئیفت هزینه‌ی یک بار پیوستن و هزینه‌های سالانه‌ی پشتیبانی که طبق شرایط متفاوت است را باید پرداخت کنند. سازمان سوئیفت همچنین برای هر پیام و تراکنش بر اساس نوع و طول پیام  تراکنش هزینه دریافت می‌کند. هزینه مورد نظر برای هر تراکنش در بانک‌های مختلف، متفاوت است.

مجموعه پانی پی با سال‌ها تجربه و دریافت کم‌ترین دستمزد حواله‌های دانشجویی و حواله به کشورهای مختلف را ارائه می‌دهد. مشتریان می‌توانند برای پیگیری سفارش خود با  تیم پشتیبانی حاذق این مجموعه تماس حاصل نمایند.