صفحه نخست    حوالات ارزی    ثبت سفارش

ارسال حواله سوئیفت شخصی | حواله SWIFT به سراسر جهان

سوئیفت (به انگلیسی: SWIFT) و به‌طور کامل: جامعهٔ جهانی ارتباطات مالی بین بانکی (به انگلیسی: Society for Worldwide Interbank Financial Telecommunication) یک انجمن تعاونی غیرانتفاعی است که در ماه مهٔ ۱۹۷۳ میلادی توسط ۲۳۹ بانک از پانزده کشور اروپایی و آمریکای شمالی راه‌اندازی گردید و هدف از آن جایگزینی روش‌های ارتباطی غیر استاندارد کاغذی یا از طریق Telex در سطح بین‌المللی با یک روش استاندارد شدهٔ جهانی بود.

سامانهٔ سوئیفت جهت فرستادن و دریافت هرگونه پیام ارزی در بین واحدهای ارزی بانک‌های داخل کشور و بانک‌های خارج از کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حال حاضر تمام بانک‌های داخلی ایران از طریق خطوط Leased یا ماهواره به یک مرکز به نام SAP در بانک مرکزی متصل گردیده و از طریق سیستم ماهواره‌ای پیام‌ها را برای بانک‌های مورد نظر ارسال می‌نمایند. این سیستم جهت سرعت بخشیدن به انجام معاملات ارز و جلب رضایت مشتریان و همچنین هماهنگی تمام عملیات ارزی در سطح جهانی با استفاده از یک نرم‌افزار استاندارد مورد توجه واقع گردیده‌است.

با توجه به تحریم های بین المللی بانک های ایران ارتباط سوئیفت با ایران به کلیه بانک ها قطع میباشد از این رو امکان مبادلات ارزی بین ایران با سایر کشورها فراهم نمیباشد از این رو متقاضیان جهت ارسال حواله به شکل سوئیفت میبایستی از طریق صرافی یا شرکت های ارائه خدمات ارزی این کار را انجام دهند . مجموعه پانی پی با سال ها فعالیت و تجربه در حوزه پرداخت های خارجی این امکان را فراهم کرده است تا در سریع ترین زمان به صورت آنلاین سفارشات خود را به هر کشوری که میخواهید انجام دهید .

 

سوالات متداول در خصوص ارسال حواله ارزی با سوئیفت :

 

1- به چه کشورهایی میتوان حواله سوئیفت زد ؟

به کلیه کشورهایی که به سیستم سوئیفت متصل هستند امکان ارسال پول وجود دارد از قبیل آمریکا,کانادا,اتحادیه اروپا و سایر کشورها ...

2- مدت زمان ارسال پول چقدر است ؟

پس از انجام موفقت آمیز حواله بین 24 تا 48 ساعت کاری زمان خواهد برد .

3- برای ارسال حواله سوئیفت به چه مشخصاتی نیاز داریم ؟

شماره حساب , نام صاحب حساب , کد سوئیفت , نام کشور و بانک مهمترین اطلاعات لازم برای ارسال حواله میباشد .

4- مبدا ارسال حواله چه کشورهایی میباشد ؟

اصولا از کشورهای ترکیه و گرجستان توسط پانی پی پول حواله میشود . 

5- کارمزد حواله سوئیفت شخصی چقدر است ؟

کارمزد براساس مبلغ حواله متغیر میباشد و برای محاسبه دقیق لازم میباشد در سایت عضو شوید و در فرم محاسبه گر مبلغ را وارد کنید تا کارمزد را محاسبه کند.

6- نرخ ارز حواله چه ساعتی در سایت آپدیت میشود ؟

قیمت ارز حواله همه روزه ساعت 12 ظهر بروز رسانی میشود و تا ساعت 17 اعتبار دارد و در صورتی که سفارشی خارج از ساعت ثبت شود براساس نرخ فردایی محاسبه قیمت میشود . 

7- پس از انجام حواله رسید سوئیفت ارائه میشود ؟

بله پس از انجام حواله رسید اولیه پرداخت و سوئیفت برای مشتری ارسال میشود .